Partnerská jóga pro děti a rodiče

Je to tak jednoduché! Udělejte si na zahradě nebo v obývacím pokoji prostor a zacvičte si společně s dětmi těchto pár jednoduchých cviků, při kterých se všichni protáhnete a užijete společné a hlavně legrací nabité chvilky.

 

Cirkusové šapitó

Vřele doporučujeme úžasnou knížku Matějova akrobacie, kterou vydala Lali jóga a  její autorkami jsou Rika Taeymans a Laura Van Bouchout. Najdete v ní spoustu zajímavých a zábavných cviků, které můžete s dětmi cvičit jak venku na sněhu, tak uvnitř na koberci, a bavit se zaručeně bude celá rodina!

Jak na to?

Rozhledna: Položte se na záda a zvedněte nohy. Dítě se postaví k vaší hlavě a chytne se za chodidla. 3, 2,1, teď - dítě vám skočí do dlaní a vy ho vyzdvihněte do výšky.

Malý letec: Položte se na záda a vaše chodidla opřete zevnitř o kyčle dítěte. 3,2,1, teď - švihem ho zvedněte do výšky, letec se dívá nahoru, má natažené ruce a pevné tělo.

Ještěrka na kameni: Zaujměte pozici kamínku. Dítě si na vás zezadu sedne tak, že se svými zády dotýká spodní části těch vašich. Chytněte ho za ruce za hlavou a mírně protahujte záda. Poté se kamínek pomalu zvedá až do sedu i s dítětem.

Akrobat na koni: Zaujměte pozici kočky, dítě na vás vyleze, jednu nohu vám dá mezi lopatky a druhou na bederní páteř. Pomalu se zvedá do stoje. Nakonec může seskočit dolů.

Vlajka: Chyťte se navzájem rukama za zápěstí a dítě si vám stoupne na stehna. Je rovné jako prkno. Pokud budete cítit dostatek sil, pomalu se od sebe odkloňte a držte jen jednou rukou!

Obr: Nejprve si klekněte na vaše levé koleno, pravým chodidlem stůjte pevně na zemi. Podejte si s dítětem pravou ruku. Chytněte se levýma rukama tak, že oba palce směřují dolů. Dítě vám stoupne pravou nohou na pravé koleno a přidá i levou nohu. Poté levou nohu přendá na vaše levé rameno. Můžete zvednout dítě nahoru. Obě jeho nohy jsou na vašich ramenou.

Totem: Široce se rozkročte a pokrčte kolena. Dítě vám dá nejdříve nohu do třísla, pak se vás chytne rukama a vyšplhá na vás tak, že oběma nohama stojí v tříslech a stojí vzpřímeně podél vašich zad.

Palanda: Dítě si vám sedne na kolena a dívá se na vás. Pak si přendá nohy na vaše ramena a vy pomalu zvedáte pánev do výšky. Můžete se také oba dívat stejným směrem a udělat palandu obráceně.

Salto: Dítě chyťte za ruce obličejem směrem k vám, aby mohlo nohama vylézt po vašem těle nahoru. Za stálého držení rukou ho přetočte zády k sobě

Důležité je všechny cviky provádět pomalu, nejlépe za doprovodu ještě třetí osoby, která dítě jistí a povzbuzuje.